Βιογραφικό Σημείωμα
Ο Χάρης Βρόντος γεννήθηκε το 1951 στη Βυτίνα Αρκαδίας. Το 1963 άρχισε σπουδές κιθάρας στο Ελληνικό Ωδείο Λευκάδας. Αργότερα, πήρε μαθήματα πιάνου από την Ελένη Ζιώγα (1974-75) στην Αθήνα. Την ίδια χρονιά παρακολούθησε σεμινάρια ηλεκτρονικής μουσικής, υπό τη διεύθυνση του Γκύντερ Μπέκερ που απετέλεσαν αφορμή για την αφετηρία της συνθετικής του δραστηριότητας. Για τρία χρόνια (1979-81) υπήρξε μαθητής του Γ. Α. Παπαϊωάννου στην αντίστιξη.
Εργάστηκε ως κριτικός και αρθογράφος μουσικής στον ημερήσιο (Ριζοσπάστης, 1964-76) και περιοδικό τύπο (Μουσική, Το Δέντρο, Κριτική και Κείμενα). Γραπτά του έχουν δημοσιευθεί σε λογοτεχνικά και πολιτικά περιοδικά. Από το 1976 έως το 1981 παρέδιδε ιδιωτικά μαθήματα πιάνου και κιθάρας, ενώ, από το 1982 έως σήμερα, συνεργάζεται με την Ελληνική Ραδιοφωνία (Πρώτο και Τρίτο Πρόγραμμα) ως παρουσιαστής και παραγωγός μουσικών και μουσικολογικών εκπομπών.
Το 1983, με άλλους καλλιτέχνες, συνδημιούργησε τη ΝΗΣΟ (περιοδική έκδοση κασέτας και τεύχους με ηχογραφημένη μουσική και ποίηση) καθώς και το μαχητικό έντυπο Κριτική και Κείμενα. Η δραστηριότητα αυτής της ομάδας επεκτάθηκε σε εκδηλώσεις με ποιητικές απαγγελίες και συναυλίες στην Αθήνα και σε πόλεις της επαρχίας.
Από το 1987 έως το 1990 ήταν μέλος του Δ. Σ. της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών. Το 1989 επισκέφθηκε τις ΗΠΑ, προσκεκλημένος της Αμερικανικής κυβέρησης, προκειμένου να γνωρίσει τη μουσική ζωή αυτής της χώρας. Τα πέντε τελευταία χρόνια διδάσκει Ιστορία Μουσικής και παραδίδει μαθήματα Μουσικής Ακρόασης στο Δημοτικό Ωδείο ¶νω Λιοσίων.
Παρά τον μικρό - κατά τον συνθέτη - όγκο του έργου του, μπορεί κανείς να διακρίνει κάποιες περιόδους σε αυτό: 1. 1969-82: περίοδος ερασιτεχνισμού και πειραματισμού:σε αυτή περιλαμβάνονται τα έργα από τις Αυτοκτονίες (1969) έως και τον Μονόλογο (1981). 2. 1982-86: η περίοδος αυτή ορίζεται από δύο έργα μεγάλης φόρμας (Πρώτη Συμφωνία, 1982 και Δεύτερη Συμφωνία, 1986) ενώ υφολογικά βρίσκεται κοντά στον ύστερο ρομαντισμό. 3. 1986-91: περίοδος σύνθεσης της όπερας του Οι Δαιμονισμένοι. 4. 1991 - σήμερα: στην τελευταία αυτή περίοδο αντικατοπτρίζεται όλη η πορεία του συνθέτη . ΓιΆ αυτήν λέει ο ίδιος πολύ χαρακτηριστικά: «Αισθάνομαι οτι μπορεί να μη μου αρέσουν πολύ τα τελευταία μου έργα αλλά είναι οπωσδήποτε πιο προσωπικά».
Ο Χάρης Βρόντος έχει επανειλημμένως δεχθεί παραγγελίες από σημαντικούς φορείς (Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ALEA III - Πανεπιστήμιο της Βοστώνης, Ελληνικό Χορόδραμα, Οργανισμός Πολιτιστικής Πρωτεύουσας Θεσσαλονίκης). Έχει πραγματοποιήσει προσωπικές συναυλίες με έργα του μουσικής δωματίου (Φιλοπρόοδος Όμιλος Υμηττού, 1980, Ωδείο Athenaeum, 1995, Εθνική Πινακοθήκη, 1996) ενώ συνθέσεις του έχουν ερμηνευθεί από σολίστ στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
|